سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه هوش مصنوعی در حال ایجاد تحول در برنامه‌نویسی برنامه‌های تلفن هوشمند می‌شود


 

  • چگونه هوش مصنوعی در حال ایجاد تحول در برنامه‌نویسی برنامه‌های تلفن هوشمند می‌شود

    developer-tech: امروزه کاربران به برنامه های تلفن همراه به عنوان راه حل فوری برای انجام کارها و انجام بسیاری از وظایف دیگر تکیه می‌کنند. سازگاری با AI و توانایی یادگیری آن به هر کسب و کاری اجازه می‌دهد تا نیازهای مشتریان را برآورده سازد.

    به همین دلیل توسعه ‌دهندگان از هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری کارآمد استفاده می‌نمایند. در این مقاله به راه‌هایی که ممکن است هوش مصنوعی باعث ایجاد تحول درزمینه? ساخت برنامه‌های تلفن هوشمند شود می‌پردازیم.

    شخصی‌سازی یکی از کلیدی‌ترین موارد در توسعه برنامه‌ها

    هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای شخصی‌سازی است? زیرا می‌تواند اطلاعات کاربر، جستجوها و عادت‌های خرید را به دست آورد. بدین ‌ترتیب هرکسی که از برنامه‌های ساخته‌شده بر روی هوش مصنوعی استفاده می‌کند، یک تجربه منحصربه‌فرد دارد زیرا این دسته از برنامه‌ها پیشنهادهایی را بر اساس تنظیمات فردی ارائه می‌دهند.

    همان‌طور که شاهد استفاده روز افزون از هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای مختلف هستیم، برنامه‌های بیشتری نیز از این فنّاوری در حال ساخته‌شدن درزمینه? های مختلف  می‌باشند تا تعامل و رضایت مشتری را افزایش دهند. مای استارباکس باریستا، آمازون گو و تاکوبوت از معروف‌ترین برنامه‌های هوشمند هستند که از این فنّاوری استفاده می‌نمایند. این برنامه‌ها به رفتار کاربران توجه می‌کنند و با توجه به نیازها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها دستورات را پیش‌بینی می‌نماید.

    هوش مصنوعی با ساخت الگوریتم‌های خاص به کمک  تکنیک‌های یادگیری ماشین همانند مغز انسان اطلاعات را پردازش می‌کند، و به همین دلیل توسعه‌دهندگان از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری، آزمودن نرم‌افزار و تصمیم‌گیری در مورد چگونگی حرکت به مرحله تکامل بعدی استفاده می‌کنند.

    توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایل فرصت بیشتری برای ایجاد کدهای خلاقانه دارند

    هوش مصنوعی در حال ایجاد تحولی تاریخی در ساخت برنامه‌ها می‌باشد و به کمک الگوریتم‌های خاص قابلیت توسعه برای برنامه‌های مختلف را دارد. کدهای پاسخ سریع (QR) را در نظر بگیرید که همانند بارکدهای سنتی به نظر می‌آیند، این مربع‌های سیاه‌وسفید اسکن می‌شوند و بعد از اسکن اطلاعات را به یک تلفن همراه منتقل می‌کنند. اطلاعاتی  مانند مکان جغرافیایی، قیمت‌ها، لینک‌های ورود به محتوا آنلاین و ویدیوها که از طریق کد QR قابل‌دسترسی هستند. با یکپارچگی AI، کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری ازجمله تاریخ انتشار محصولات و یا تاریخ تورهای مختلف و غیره را از اسکن QR دریافت کنند. Octane.ai یکی از برنامه‌هایی است که با استفاده از کدهای QR و فنّاوری هوش مصنوعی استفاده می‌نماید.

    تکنیک‌های مرتبط با ماشین لرنینگ فقط به افزایش آگاهی  نسبت به یک برند و بالا بردن فروش ختم نمی‌شود بلکه این فنّاوری با بررسی و پیش‌بینی رفتار کاربران بسیاری از مشکلات را تشخیص می‌دهد و برطرف می‌سازد و درنتیجه باعث ایجاد سهولت برای کاربران می‌شود.

    تأثیر غیرقابل‌انکار AI باعث می‌شود تا برنامه‌های هوشمند به فرصتی جدید برای ایجاد کسب‌وکار تبدیل شوند. برنامه‌های کاربردی که بر اساس نیازهای کاربران ساخته می‌شوند، به این معنی است که کسب‌وکارها باید تمرکز خود را بر روی‌داده‌ها معطوف کنند.

    الگوریتم‌های استاندارد مانند AI ارتباط بین برندها و مشتریان را تقویت نمی‌کنند، اما استارتاپ ها را تشویق می‌کنند تا برنامه‌های هوشمند را توسعه دهند که موجب افزایش مصرف کاربران و رضایت مشتری می‌شود. استفاده از AI راه‌حل خوبی برای بسیاری از کسب‌وکارها برای ورود به بازارهای جدید و ارائه بهتر خدمات به مشتریان و ایجاد بستر مناسب  برای بازگشت سرمایه در روند توسعه است.

    شرکت‌های بزرگ مانند eBay ادعا می‌کنند که AI وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد. برنامه eBay بیش از 370 میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است. این شرکت با استفاده از داده‌های ساخت‌یافته برای ایجاد صفحات شخصی استفاده می‌کند تا بتواند، یک تجربه خرید خوب را برای مشتریان فراهم نماید. eBay همچنین از ویژگی‌های جستجوی بصری AI برای پیدا کردن و تشخیص مواردی که مشتریان در برنامه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند، استفاده می‌نماید و با پیشنهاد محصولاتی متناسب با علایق کاربران و مشابه با موارد مشاهده‌شده ضمن ایجاد سهولت در کار، در زمان جست‌وجوی کاربران نیز صرفه‌جویی می‌کند.

    AI با زندگی شخصی ما هماهنگ است

    دسترسی به AI فراتر از برنامه‌های موبایل می‌باشد به صورتی که در فن‌آوری‌های خانه هوشمند، رایانه‌ها و طیف وسیعی از موارد شخصی و حرفه‌ای در حال گسترش می‌باشد. AI نشان می‌دهد که آینده برنامه توسعه تلفن‌های همراه در این فنّاوری خلاصه می‌شود. هوش مصنوعی در حال تغییر روش‌هایی است که برنامه نویسان تابه‌حال برای ساخت برنامه‌ها انجام می‌دادند و همچنین در نحوه ارتباط مصرف‌کنندگان با محصولات و شرکت‌ها نیز تغییراتی ایجاد می‌کند.

    2121