سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام مدل از آیفون‌ و آی‌پد با سیستم‌عامل‌های آی‌اواس13 و آی‌پد اواس13 به‌روزرسانی می‌شوند؟


 

  • کدام مدل از آیفون‌ و آی‌پد با سیستم‌عامل‌های آی‌اواس13 و آی‌پد اواس13 به‌روزرسانی می‌شوند؟

    زومیت نوشت: اپل پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام نطق اصلی کنفرانس WWDC 2019 را برگزار کرد و طی آن غالبا به معرفی جدیدترین دستاوردهای نرم‌افزاری خود پرداخت. نسخه‌ی جدید iOS به‌همراه سیستم‌عامل تازه‌نفس iPadOS یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم شب گذشته بودند.

    آی‌اواس جدید به ویژگی‌های جالبی همچون حالت تاریک (دارک مود) مجهز شده است و در آینده به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد. از طرفی آیپد OS را داریم که ویژگی‌های جدید و بسیار جالبی در خود دارد.

    از ماه‌ها پیش شایعات ضدونقیضی را در مورد احتمال عدم پشتیبانی برخی از گوشی‌های قدیمی اپل از آی‌اواس جدید شنیده بودیم. شایعات می‌گفتند درکنار آیفون 5 اس، گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس نیز قرار است از چرخه‌ی دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری خارج شوند. حتی در برخی منابع، از آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس و آیفون SE هم اسم آورده شده بود. 

    فهرست رسمی منتشره از سوی اپل، به‌صورت رسمی به شایعات پایان می‌دهد. برخلاف سال گذشته که تمامی دستگاه‌های مجهز به iOS 11 توانستند به iOS 12 به‌روزرسانی شوند، امسال چنین قاعده‌ای حکم‌فرما نیست و تمامی دستگاه‌ها توانایی دریافت iOS 13 و iPadOS 13 را ندارند.

    جدول زیر، فهرست کامل دستگاه‌های تحت‌پشتیبانی آی‌اواس 13 و آیپد اواس 13 را نشان می‌دهد:

    ios 13

    فهرست دستگاه‌های تحت‌پشتیبانی iOS 13 و iPadOS 13
    دستگاه‌های مقصد iOS 13دستگاه‌های مقصد iPadOS 13
    آیفون 10 اس مکس آیپد پرو 12.9 اینچ
    آیفون 10 اس آیپد پرو 11 اینچ
    آیفون 10 آر آیپد پرو 10.5 اینچ
    آیفون 10 آیپد پرو 9.7 اینچ
    آیفون 8 پلاس آیپد نسل ششم
    آیفون 8 آیپد نسل پنجم
    آیفون 7 پلاس آیپد مینی نسل پنجم
    آیفون 7 آیپد مینی 4
    آیفون 6 اس پلاس آیپد ایر نسل سوم
    آیفون 6 اس آیپد ایر 2
    آیفون اس ای -
    آیپاد تاچ نسل هفتم -

    از نکات مهم فهرست دستگاه‌های مقصد آی‌اواس 13 می‌توانیم به پایان پشتیبانی نرم‌افزاری اپل از گوشی‌های آیفون 5 اس، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس و البته آیپاد تاچ نسل ششم اشاره کنیم. از طرفی به آیپد او اس 13 می‌رسیم که قرار نیست برای آیپد ایر و آیپد مینی 2 منتشر شود. این دستگاه‌ها پیش‌تر iOS 12 را دریافت کرده بودند.

    درنهایت به سیستم‌عامل واچ OS می‌رسیم. براساس اعلام رسمی اپل، جدیدترین نسخه از واچ او اس قرار است برای اپل واچ سری 1، اپل واچ سری2، اپل واچ سری 3 و اپل واچ سری 4 در دسترس قرار گیرد. اپل به‌وضوح گفته است که تمامی ویژگی‌های جدید watchOS 6 قرار نیست در تمامی این ساعت‌ها در دسترس باشند. بدیهی است که کاربران ساعت‌های قدیمی‌تر از برخی ویژگی‌ها محروم خواهند بود. 

    تمامی این به‌روزرسانی‌ها از ساعاتی دیگر وارد فاز بتای مخصوص توسعه‌دهندگان خواهند شد. گفتنی است بتای عمومی آن‌ها در بازه‌ی بین تیر تا مرداد امسال و نسخه‌ی نهایی، پاییز سال جاری در دسترس قرار خواهند گرفت.

    2121