سفارش تبلیغ
صبا ویژن

TEN؛ اولین اینترنت نظامی مشترک دنیا توسط آلمان و هلند


 

  • TEN؛ اولین اینترنت نظامی مشترک دنیا توسط آلمان و هلند

    دیجیاتو نوشت: اسم این اینترنت مشترک Tactical Edge Networking یا به اختصار TEN است و به موجب آن برای نخستین بار دو کشور بخش هایی از شبکه های نظامی خود را با یکدیگر ادغام می‌کنند. همچنین این پروژه را میتوان آزمونی برای یکپارچه سازی دیگر شبکه های نظامی اعضای ناتو در آینده دانست.

    طرح نهایی این است که اعضای ناتو شبکه های نظامی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا امکان توسعه استانداردهای مشترک جدید و بهبود یافته و در نهایت به کارگیری این استانداردها برای تمامی اعضا میسر شود.

    مقر TEN نیز شهر Koblenz در آلمان خواهد بود و یک مرکز طراحی و نمونه سازی اولیه نیز قرار است که در یکی از شهرهای اوترخت هلند مستقر شود.

    TEN قرار است که ارتباطات واحد های عملیاتی زمینی آلمان را با پروژه ارتباطات تاکتیکی FOXTROT وزارت دفاع هلند (که توسط ارتش این کشور مورد استفاده قرار می گیرد) ادغام کند.

    به این ترتیب نیروهایی که از شبکه TEN استفاده می کنند به کامپیوترها، رادیوها، تبلت ها و تلفن های یکسانی دسترسی دارند و فرقی ندارد که به ارتش کدام کشور تعلق داشته باشند.

    پیش بینی شده که اجرای این شبکه اینترنتی مشترک و خرید هزاران قطعه تجهیزات برای سربازان و وسایل نقلیه مورد استفاده آنها میلیون ها دلار هزینه را بر این دو کشور تحمیل کند.

    این اقدام آلمان و هلند را می‌توان در نقطه مقابل به چین و روسیه دانست. ماه گذشته چین اعلام کرد که سیستم عامل اختصاصی خود را برای جایگزین کردن با ویندوز و استفاده در ارتش خود طراحی می کند.

    چند روز بعد روسیه از طرح های خود برای جایگزین کردن ویندوز با یک توزیع سفارشی از لینوکس به نام Astra Linux خبر داد. روسیه اعلام کرده که ویندوز ممکن است حاوی درب پشتی باشد و سازمان های جاسوسی آمریکا از آن برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایند.

    2121