سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته‌ای 2 ساعت در طبیعت به سلامت شما کمک می‌کند


 

  • هفته‌ای 2 ساعت در طبیعت به سلامت شما کمک می‌کند

    healthline: بیشتر ما می‌دانیم که طبیعت برایمان مفید و خوب است و به همین دلیل است که گاهی کار کردن را کنار می‌گذاریم و به یک تعطیلات در مکان‌های زیبا و طبیعی می‌رویم.

    اما سوال اصلی این است که، چه مدت باید در طبیعت بمانیم تا احساس سلامت بیشتری داشته باشیم؟

    گروهی از محققان انگلیسی به این سوال پاسخ داده‌اند. در این بررسی که محققان بر روی بیش از 19000 نفر در انگلستان انجام داده‌اند، متوجه شدند افرادی که حداقل 120 دقیقه در هفته را در طبیعت می‌گذرانند سلامت جسمی و روحی بالاتری نسبت به آن‌هایی که اصلاً به طبیعت نمی‌روند دارند. 

    در این بررسی مشخص شد افرادی که حتی در اطراف محل زندگیشان به پیاده روی و قدم زدن مشغول شده‌اند نیز به اندازه افرادی که به پارک یا طبیعت نیز رفته بودند موثر و مفید بوده و در سلامتشان تاثیر مثبت گذاشته است. یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که فقط به مدت  5دقیقه در طبیعت به فعالیت و ورزش کردن پرداختند، استرس و تنش در آنها کاهش و اعتماد به نفس در آنها افزایش پیدا کرده.

     به گفته یک روانکاو در ویرجینیا آمریکا، اگر شما  15دقیقه وقت دارید و در نزدیکی محلی که هستید یک پارک با تعدادی درخت وجود دارد، حتماً به آنجا بروید، به خاطر آن که از مزایا و فواید آن استفاده خواهید کرد. او همچنین افزود که لزوماً نباید یک آخر هفته را به یک مسافرت مهیج بروید تا احساس خوبی داشته باشید.

    برای اینکه بتوانید بیشتر از مزایای طبیعت استفاده کنید باید گوشی موبایل خود را کنار و تمام توجه خود را به طبیعت بدهید، حتی می‌توانید شروع به ورزش کردن نیز کنید که تاثیر آن را چند برابر کند.