سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیام تاریخی حضرت روح‌الله | منشور روحانیت به چاپ 38 رسید


 

  • پیام تاریخی حضرت روح‌الله | منشور روحانیت به چاپ 38 رسید

    به گزارش همشهری آنلاین، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تازه‌ترین چاپ «منشور روحانیت» را در قطع جیبی پالتویی در 56 صفحه روانه بازار نشر کرده است. چاپ اول این کتاب سال 1369 درست یک سال پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منتشر شد و 30 سال پس از خرداد 68 به چاپ 38 رسیده است.

    حضرت امام خمینی(ره) «منشور روحانیت» را در نخستین روزهای اسفندماه 67 به رشته تحریر درآورد و در این پیام تاریخی و مهم، نکته‌هایی را خطاب به «حضرات روحانیون سراسر کشور، مراجع بزرگوار اسلام، مدرسین گرامی و طلاب عزیز حوزه‌های علمیه و ائمه محترم جمعه و جماعات» مطرح کرد.

    حوزه‌های علمیه مهم‌ترین پایگاه اسلام و تشیع، علمای اسلام پیشتازان نهضت‌ها و انقلاب‌ها، احساس مسئولیت برابر توده‌ها، خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان، قطع نفوذ بیگانگان در حوزه‌ها، لزوم حفظ وحدت و الفت طلاب و علما، جنگ برای ادای تکلیف، لزوم پرهیز از اختلاف بین جامعه مدرسین و طلاب انقلابی، ترس استکبار از فقه و اجتهاد و اهمیت حضور روحانیون و علما در کارهای حکومتی از جمله مباحث و بخش‌های این نامه و پیام مهم و تاریخی است.

    18 صفحه پایانی کتاب به متن پیام با دستخط حضرت امام(ره) اختصاص دارد که در پایان آن عبارت آشنای «روح‌الله الموسوی الخمینی» و تاریخ «3 اسفند 67» به چشم می‌خورد. چاپ 38 «منشور روحانیت» در شمارگان هزار نسخه به بهای شش هزار تومان از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شده است.