سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فراخوان فرابورس در مورد کرادفاندینگ


 

  • فراخوان فرابورس در مورد کرادفاندینگ

    متقاضیان دریافت موافقت اصولی فعالیت تامین مالی جمعی می‌توانند برای دریافت مجوز، درخواست خود را به همراه مدارک و مستندات لازم از جمله مدل کسب‌وکار، اطلاعات ثبتی شرکت، سهامداران، مشخصات و سوابق تحصیلی و شغلی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل در سامانه تامین مالی جمعی به نشانی cf.ifb.ir ثبت کنند.

    حسین نظام دوست با اشاره به اینکه یکی از روش‌های مهم تامین مالی نوین پروژه‌ها و کسب‌وکارها، تامین مالی جمعی یا همان crowd funding است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه میان وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستورالعمل تامین مالی جمعی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مصوب و کارگروه ارزیابی برای پیشبرد امور تشکیل شد.

    crowd funding

    در فراخوان فرابورس ایران آمده است: «رشد فین‌تک‌ها در سال‌های اخیر، مدل‌های ارائه خدمات مالی را دگرگون کرده و روش‌های نوینی برای تأمین منابع از عموم در بستر اینترنت به وجود آورده است. یکی از روش‌های نوین تأمین مالی نوین پروژه‌ها و کسب‌کارها، کرادفاندینگ است که این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.»

    «در ایران ظهور سکوهای تأمین مالی جمعی به عنوان زیرساخت جذب سرمایه کسب‌وکارهای داخلی، می‌تواند نویدبخش توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی- راهبردی کشور باشد.»

    2121