سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سکه و طلا در 24 فروردین 99


 

  • قیمت سکه و طلا در 24 فروردین 99

    به گزارش شفاف، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت 6 میلیون و 500 هزار تومان، سکه طرح قدیم 6 میلیون و 150 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون و 150 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 850 هزار تومان و سکه گرمی 980 هزار تومان داد و ستد شد.

    همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی یک هزار و 682 دلار و هر گرم طلای 18 عیار 632 هزار و 757 تومان است.

    سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به دیروز 140 هزار تومان افزایش یافته است همچنین نیم سکه 50 هزار تومان گران شد.
    البته به نرخ ربع سکه بهار آزادی 20 هزار تومان افزوده شد و سکه گرمی بدون تغییر در نرخ معامله شدند.

    شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

    نرخ سکه و طلا در 24 فروردین 99
    محصول نرخ(تومان)
    سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 6.500.000
    سکه طرح امامی 6.150.000
    نیم سکه بهار آزادی 3.150.000
    ربع سکه بهار آزادی 1.850.000
    سکه گرمی  980.000
    اونس جهانی  یک هزار و 682 دلار 
    طلای 18 عیار 632.757

    قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/01/24| قیمت دلار صرافی ملی بازهم ثابت ماند

    به گزارش تسنیم، هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای 18 عیار 648 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 550 هزار تومان و قیمت دلار 16 هزار و 250 تومان است.

    امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 550 هزار تومان و طرح قدیم 6 میلیون و 300 هزار تومان است.

    ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 920 هزار تومان و سکه گرمی 975 هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

    قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم 648 هزار و 700 تومان، هر گرم طلای 24 عیار 840 هزار تومان و هر مثقال طلا 2 میلیون و 810 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت 1686 دلار معامله می‌شود.

    هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار 16 هزار و 250 تومان، یورو 17 هزار و 750 تومان و درهم امارات 4 هزار و 440 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

    صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 15 هزار و 600 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 15 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 17 هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 900 تومان است.

    گفتنی است، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل تغییر نداده است.




قاچاق مارماهی‌های زنده با 10 برابر سود


 

  • قاچاق مارماهی‌های زنده با 10 برابر سود

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گیلبرت خوو 66 ساله بین سال‌های 2015 تا 2017 میلادی بچه مارماهی‌های نادر و در معرض خطر انقراض را با پنهان کردن زیر ماهی‌های دیگر از لندن به هنگ کنگ قاچاق می‌کرد.

    او با 200 کیلوگرم مارماهی اروپایی توسط مأموران مرزبانی انگلیس در فرودگاه هیترو لندن دستگیر شد. این کشف اولین توقیف در نوع خود محسوب می‌شود.

    گیلبرت خوو در سه مورد عدم اطلاع‌رسانی در مورد جابه‌جایی حیوانات و سه مورد فرار از ممنوعیت یا محدودیت صادرات کالا روز جمعه در دادگاهی در لندن مجرم شناخته شد.

    دادستانی اعلام کرده که وی بیش از پنج میلیون بچه مارماهی‌ را طی یک دوره دو ساله با ارزش خرده‌فروشی بیش از 53 میلیون پوند به شرق آسیا قاچاق کرده است. سود حاصل از قاچاق مارماهی غیرقانونی به هنگ کنگ و خاور دور قابل توجه است و دادستانی لندن در حفاظت از حیات وحش آسیب‌پذیر در برابر جنایتکارانی که مایل به بهره‌مندی مالی هستند، مصمم است.

    خوو مارماهی‌های زنده را که از کشورهای داخل اتحادیه اروپا وارد شده بود، در انبارهایی در شهرستان نگهداری کرده و سپس بسته‌بندی و به آسیا قاچاق می‌کرد. گزارش‌ها حاکیست گیلبرت خوو در ششم مارس محکوم خواهد شد.

    مارماهی‌ها در بازار سیاه شرق آسیا که در آنجا غذایی لذیذ و پرتقاضا به شمار می‌رود، بیش از 10 برابر قیمت خریداری شده در انگلیس به فروش می‌رسند. صادرات مارماهی‌های اروپایی به دلیل آنکه در گروه گونه‌های به شدت در معرض انقراض هستند، به طور جدی کنترل می‌شوند.




سامسونگ از تلویزیون بدون لبه‌اش رونمایی خواهد کرد


 

  • سامسونگ از تلویزیون بدون لبه‌اش رونمایی خواهد کرد

    به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از سام‌موبایل نوشت: نمایشگر این تلویزیون که در سایزهای 65 اینچی و بزرگ‌تر عرضه خواهد شد، هیچ لبه‌ای ندارد.

    البته این خبر چندان عجیب نیست، زیرا نشانه‌هایی از ساخت چنین دستگاهی وجود داشت و در اوایل سال جاری میلادی این شرکت برند «لبه صفر» «Zero Bezel» را ثبت کرد. هنوز جزئیات دقیق‌تری از این دستگاه وجود ندارد اما به طور حتم چنین تلویزیونی نمایشگری بزرگ‌تر خواهد داشت. 

    گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که کیم هیون سئوک، مدیر بخش محصولات الکترونیکی مصرفی سامسونگ، طرح این تلویزیون را تایید کرده است و تولید آن از ماه فوریه 2020 میلادی آغاز می شود. 

    طبق این گزارش‌ها، تلویزیون Zero Bezel در سایزهای 65 اینچی و بزرگ‌تر عرضه خواهد شد. این امر احتمالا بدان معناست که فرایند تولید تلویزیون‌های کوچک‌تر با این فناوری پیچیده است. از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ تمایل دارد خود را با تقاضای مشتریان برای نمایشگرهای بزرگ‌تر منطبق کند.

    Zero Bezel با تلویزیون‌های بدون لبه‌ای که تاکنون عرضه شده‌اند بسیار متفاوت خواهد بود. تلویزیون‌های پیشین با وجود ادعای تولیدکننده، لبه‌ای بسیار باریک داشتند. اما به نظر می‌رسد سامسونگ در محصول جدیدش لبه‌های دستگاه را به طور کامل حذف کرده است.

    این نکته را می‌توان تضمین کرد که تلویزیون‌های بدون لبه گران‌قیمت خواهند بود.




مصوبه جدید مجلس درباره معافیت‌های پرداخت عوارض شهرداری


 

  • مصوبه جدید مجلس درباره معافیت‌های پرداخت عوارض شهرداری

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، مواد 10 و 13 باقیمانده از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

    ماده 10 با دو تبصره آن با اخطار فرهنگی نماینده تبریز حذف شد. تبصره 2 این ماده مربوط به صرف هزینه‌های حاصل از یک درصد از مالیات و عوارض بر ارزش افزوده برای مدیریت پسماند و فاضلاب و ارائه خدمات شهری بود که این تبصره را مجلس حذف کرد چون در زمان ارجاع این دو ماده به کمیسیون مشترک برای بررسی بیشتر، تبصره 2 در آن نبوده است.

    همچنین صدر ماده 10 و تبصره یک آن مربوط به تعیین مالیات‌ها شهرداری‌ها و اختصاص آن به بخش‌های مختلف حذف شد تا به صورت مفصل در لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گیرد.

    همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ماده 13 را با 127 رای موافق، 52 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در مجلس حذف کردند. در این ماده آمده بود که قوانین و مقررات مربوط به اعطای تخفیف، معافیت و بخشودگی از پرداخت عوارض، بهای خدمات یا وجوه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استثنای معافیت‌های مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده نسخ شود. تخفیف، معافیت و بخشودگی‌های تکلیفی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعد از تامین آن در بودجه سنواتی کشور قابل اجراست.

    پیشنهاد حذف این ماده را محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی داد؛ با این استدلال که در این ماده قوانین مختلف بدون اشاره به مواد آن حذف می‌شود که این مغایر با قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات است.




11 آذر؛ شروع بارش‌ها در کشور | تهران بارانی می‌شود


 

  • 11 آذر؛ شروع بارش‌ها در کشور | تهران بارانی می‌شود

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی، پرجمعیت و کلانشهرها ادامه افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

    وی گفت: اوایل وقت فردا به تدریج از غرب و جنوب غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب خواهد شد و به تدریج از بعد از ظهر فردا مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب زاگرس مرکزی بارش‌ها آغاز خواهد شد.

    وی ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در کرمان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و کردستان خواهد بود، در سواحل دریای خزر نیز از بعد از ظهر فردا و روز سه‌شنبه بارش آغاز می‌شود و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی شده است. همچنین دما در این مناطق کاهش خواهد یافت و دریای خزر نیز مواج می‌شود و چهارشنبه بارش‌ها در غرب دریای خزر ادامه پیدا می‌کند.

    رفیعی افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها علاوه بر مناطق یاد شده به مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب کشیده می‌شود و شدت بارش‌ها در این روز در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود و به سمت شمال شرق، شرق و جنوب پیش خواهد رفت.

    وی اظهار داشت: چهارشنبه شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و شمال شرق بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

    کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود.

    • فردا تهران بارانی می‌شود

    کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و از بعد از ظهر افزایش ابر خواهد داشت و فردا بعد از ظهر بارندگی در پایتخت آغاز می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. کمینه دمای امروز تهران 6 درجه بالای صفر و و بیشینه دمای امروز نیز به 14 درجه بالای صفر می‌رسد.

    رفیعی گفت: شهرکرد با دمای 7 درجه زیر صفر، بجنورد 3 درجه زیر صفر، کرمان 2 درجه زیر و بوشهر و بندرعباس 27 درج بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.